Katharenstreek - Reisverslag uit Limoux, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu Katharenstreek - Reisverslag uit Limoux, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu

Katharenstreek

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

07 Februari 2016 | Frankrijk, Limoux

Zo eindelijk een mac donalds , de katharenstreek is nog echt leeg.
Wat ook heerlijk is uiteraard.
Ik zal jullie weer een beetje op de hoogte brengen van mijn avonturen.
Ik typ nu snel dus bij voorbaat excuus voor typefoutjes

Ik was op weg naar Narbonne, maar kon helaas de parking niet vinden voor campers.
Heel wat rondgereden en uiteindelijk maar richting Perpignan gegaan.
Voor mijn idee een heel eind gereden en was ik daar al bijna maar ik was in Sigean
Dat ligt net onder Narbonne
Ik was dus nog steeds in de katharenstreek.
Ik zag opeens een bord camping en altijd open.
Daar maar heen gegaan.
Grote bomen en lekker zonntje alleen beetje veel wind.
Dat is dan iets minder leuk, maar andere dag ben ik aan andere kant van camping gaan staan, iets meer uit de wind .
Met mooi uitzicht op het afrikaans reservaat waar het tegenaan lag.
Dat was toch wel erg mooi !
hoe leuk kan je het krijgen !
Ik heb hier dus even 2 nachtjes gestaan .
Het hele reservaat rond gelopen met ziva, was iets van 1 1/2 uur.
in mooie natuur, prima !
Park ligt ook een een stukje langs de snelweg maar dat is niet een punt.
voordeel is dat je er zo bent als je op vakantie bent
Donderdag einde ochtend hier vertrokken naar Labrasse
Leuk dorp, hier heerlijk geluncht !
Dat is in frankrijk een aanrader !
3 gangen voor 15 euro incl koffie na
Was advies van Thomas !
Maar tot nu toe was steeds alles gesloten.
als toetje fromage blanc met honing ! mmmmm
Het was een heel knus dorpje , het kasteel bekeken.
Ziva mocht ook gewoon mee !
Veel vriendelijke mensen gezien.
Ook nog een mooie kerk, heel ruim , geen nisjes
Vond ik wel mooi, eigenlijk 1 hele grote ruimte
Ik vond het een fijn aanvoelen.

Van Lagrasse via vrij kleine weggetjes naar Thermes.
Hier was weer alles dicht maar ik on wel onhoogklimmen naar de ruine.
Hier zijn destijds veel katharen gedood.
daar doen ze dan weer niet echt verslag van maar goed dat heb ik zelf gelezen.
Boven op de berg was erg mooi uitzicht !
Via een piepklein/ smal paadje teruggelopen , dat was dan ook wel weer spannend.
Bedacht dat echt niemand weet dat ik daar ben maar goed het was goed licht en ik heb mijn telefoon bij me.
En uiteraard Ziva !
Maar pad was maar klein stukje, kwam al snel weer op de weg uit.
Dus zorgen om niets .

De weg ging verder ( nog altijd smal en veel haarspeldbochten ) naar Tuchan.
Daar heb ik op een parking gestaan, even toestemming gevraagd bij de apotheek die daar was want het was niet zo duidelijk of het ok was.
Op de kaart lijkt het niet ver maar ik het er toch een uur over gedaan.
Steeds maar 40 / 50 gereden .
Voor de locals misschien vervelend maar gelukkig kwam ik maar 2 auto's tegen en ik heb zo ook nog kunnen genieten van het uitzicht !
Het dorp had een leuk pleintje waar vast en zeker in de zomer heel wat geflanneerd wordt.
Nu was het ook hier stil.
Vrijdag kasteel peypertuse bezocht, dat was een enorme klim.
ligt echt heel hoog en als je er dan bent is het kasteel zelf ook veel klimmen. als het regent mag je er niet in.
te glad en dus te gevaarlijk.
je moet ook goed schoenen aan. staat een bord !
heel groot , indrukwekkend !
met uiteraard weer prachtige uitzichten.

In Quillan daarna op een parking gestaan, vlak bij bus en treinstation.. is beetje druk savonds maar snacht gewoon stil en voordeel is direkt aan rand van het stadje
hier wel wat mensen op straat ( was vrijdagavond)
zaterdagochtend was hier markt.
ik zal al wat dames met mandjes en karretjes lopen dus conclusie was snel gemaakt.
Toch leuk om even over te lopen, verzamelplaats van veel mensen die in de buurt wonden.
bij bakker croissantje gehaald , heerlijk bij mijn koffie !

En weer op stap, onderweg even gasfles gescoord.
ze hebben hier niet veel propaangas dus dat was nog even zoeken.
Maar het is gelukt ! dus nu heb ik 1 volle op voorraad en de andere heb ik alleen nog maar mee gekookt.
boodschappen gedaan.
En nu ben ik in Limoux
en ..... je raad het nooit, hier is elk weekend carnaval !
dus ik val met mijn neus in de boter.
Zaterdagmiddag stukje gezien , leuke muziek en mooi verkleed!
De reden is geloof ik bij hun zelf ook niet erg bekend , kom er niet echt achter maar in ieder geval is het stadje er om beken.
van januari tot ergens in maart.

Vanochtend was het echter een keer geen mooi weer.
de parking waar ik stond was niet zo erg fijn, nu dus modderpoel.
Dus ben ik maar even naar de mac gegaan, had bord gezien dat die niet ver was en ga dadelijk even terug naar limoux.

zijn jullie in ieder geval ook weer beetje op de hoogte !

veel leut dit weekend ! XXX


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Limoux

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 14799

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: