Einde katharen - Reisverslag uit Sigean, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu Einde katharen - Reisverslag uit Sigean, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu

Einde katharen

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

08 Februari 2016 | Frankrijk, Sigean

Gisteren mijn rondje Katharen streek afgerond.
In mijn laatste verslag had ik al gezegd dat ik nog in Limoux zat.
De regen was inmiddels verdwenen en het was zelfs weer mooi weer.
Dus ik ben toch maar terug gegaan naar Limoux, want ik moest toch immers de carnaval nog even meemaken.
Een kleine "optocht "maar wel erg leuk gedaan, een goed dweilbandje en de acts waren ook leuk.
Wel erg met maskers en dat vind ik persoonlijk nooit zo leuk maar het zag er zeer verzorgd uit!
Ook hier, net als in BoZ , werden mensen uit het publiek gehaald om mee te dansen.
Het speelt zich allemaal af op 1 pleintje, dat pleintje heeft rondom een overdekte pergola.
Midden in is het dus open . Krijg je een beeld ?
En ..... in elke hoek is uiteraard een kroeg/cafe en ze gaan van hoek naar hoek.
Dit alles duurt in totaal 2 uur .
Met dus steeds een pauze van ongeveer 15 minuten.
Maar zeker : eel leutig !

Op mijn programma heeft ook nog gestaan, Rennes le Chateau.
Dit was een flinke afknapper.
Hier zou een schat verstopt zijn , of vroeger of nu ???
Dat is het grote mysterie van Rennes le Chateau.
Sauniere is een belangrijk persoon hier geweest , dus ik verwachtte nogal wat poeha.
Niets van dat alles, je een souvenir winkel met heel veel spullen over allerlei mysteries etc .
En wat blijkt, kerk is niet open en kasteel ook niet !
NIETS TE DOEN!
Doe dan ook je souvernier winkeltje dicht dacht ik.
Maar goed, hier werden weer heel veel mensen wel blij van zo te zien.
Helaas ikke niet

Toen dus naar Limoux.
Na Limoux ging ik dan naar Carcasonne !
Echt mega mooi kasteel, stad .
De cite is waar je moet zijn.
Helaas mocht ziva niet binnen in het kasteel dus ik heb alles van de buitenkant gezien.
Had haar ook de camper in kunnen doen maar ik had niet het idee dat er veel bijzonders te zien was binnen.
De gebouwen buiten waren ook indrukwekkend.
zeer goed onderhouden.
Mooie kasteeltuin ( iets minder goed onderhouden) maar de intentie is er in ieder geval !
Klein minpuntje vind ik dat het vol is met allemaal winkeltjes .
Sieraden, kleding.
Tuurlijk was dat vroeger ook zo en je moet ook ergens geld mee verdienen maar het gaf een andere sfeer aan het geheel.
Bijzonder mooie kerk, weer heel ruim van binnen net als in Lagrasse.

Ik had het plan daar te overnachten maar had er geen zin in.
Ben doorgereden naar waar ik de route was begonnen.
Naar de camping in Sigean, naast afrikaans reservaat.
Haartjes weer gewassen, camper gekuisd van binnen.
Hier weer even 2 nachtjes staan.
Elke nacht ergens anders gaan staan maakt me niet rustiger moet ik zeggen.
Elke dag weer zien waar die plek dan is ?
Hier is het fijn , daarnet kwam er een struisvogel langs om te kijken wie ik dan wel was.
En het was vandaag heerlijk weer dus hele dag buiten gezeten,
kleedjes uitgeklopt !
Hoe netjes kan ik zijn ???
Goed bezig !
En gisteravond heb ik voor het eerst een filmpje gekeken.
A simple Life
Neem je tijd en rust , aanrader !




  • 08 Februari 2016 - 22:27

    Ruurdtsje Attema:

    bij jouw eerdere Katharen verhaal is het mij niet gelukt om mijn reactie te plaatsen. misschien lukt het nu wel.......
    de Katharen, mystiek, indrukwekkend. Carcasonne ook! hier ben ik een aantal jaren geleden ook geweest, dus in gedachten reis ik met jou mee.
    liefs,
    XX

  • 09 Februari 2016 - 12:05

    Ada:

    Geweldig,je verslag!!!! Volg je met veel plezier. Het is net of je nog een beetje naast me woont.(haha).
    Doe rustig aan.....heb veel plezier.....en geniet van alle mooie dingen die je op je reis tegen komt.
    Liefs van Ada

  • 09 Februari 2016 - 17:14

    Joes Bink:

    Goh nooit geweten dat ze in Zuid-Frankrijk ook carnaval vieren ...
    Zou daar juist naar toe gaan om het te ontwijken :)

    Katharenland ... spiritualiteit / energie / Da Vinci Code en Maria Magdalena ... alleen beschikbaar in het toeristenseizoen dan blijkbaar (haha)

    dat moet wel een bijzondere ervaring zijn om een struisvogel langs te zien lopen. Grote vogel he!


    groetjes, Joes

  • 10 Februari 2016 - 19:24

    Corrie Schats:

    Hoi Aaltje,

    Wat leuk en bijzonder om je reis zo te volgen, Katharenstreek, Carcasonne bij ons goed bekend we hebben een aantal jaren een huisje gehad in de Ariege, Midi Pyreneeën ca. 65 km. onder Toulouse en de route die jij nu volgt ook vaak gereden.

    Veel plezier en genieten van alles wat er op je weg komt

    Liefs Corrie



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sigean

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 14866

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: