Dresden - Reisverslag uit Quedlinburg, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu Dresden - Reisverslag uit Quedlinburg, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu

Dresden

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

16 Augustus 2016 | Duitsland, Quedlinburg

Ik heb een camperplek uitgezocht direct aan de rand van de Altstadt in Dresden. Aangezien ik op zondag aankom is het ook nog eens makkelijk rijden. Geen voorzieningen , wel 500 meter City Herberg ( hotel ) waar je toilet (gratis ) en douche ( 2 euro) kunt gebruiken. Maar aangezien ik compleet zelfverzorgend ben is dat even geen punt. Eigenlijk is dit een superplek. Ik haal de fiets van de drager , de camper staat volledig in de schaduw en ik ga de stad in mijn eentje verkennen. Zo handig ! Enorme grote barokstijl gebouwen. Weliswaar veel vrij zwart , lees vies , maar het is allemaal toch zeer indrukwekkend. De Frauenkirche is s ‘middags gesloten vanwege een concert en ook een dienst als ik het goed heb begrepen . vanaf 19.30 weer te bezichtigen.

Ik verken dus de stad en herken zelfs heel snel waar ik ben . Leuk om op te merken hoe snel je zo je omgeving leert kennen. Ik herinner me weer dat ik elke keer als ik verhuisd was rond fietste om de weg te weten, met de kaart in de hand. Heb ik nu dus weer ! Ook even naar neustadt natuurlijk. De brug over de Elbe over . Vooral leuk om vanaf de andere kant naar de oude stad te kijken. Er gaan luchtballonen de lucht in ! Die starten aan de oever van de Elbe. Ze hebben hier een hele brede groenstrook vrij gelaten en hier wordt vanwege het mooie weer ook flink gerecreëerd. Er is veel groen hier en alles is mooi ruim opgezet ! Een prettige stad! Ik ben de hele middag in de stad en ga rond 17 uur maar even naar Ziva terug, even haar goed uitlaten en eten geven en dan weer terug en dan kan ik de Frauenkirche in, Het is een ronde kerk, alles in pasteltinten met allerlei krulletjes en bloemetjes. Heerlijk vrouwelijk, zacht en een beetje kitscherig en toch mooi !

Maandag nog even een beetje geshopt want dat is hier niet mogelijk op zondag ! en dan naar de Harz . Te starten in Quedlinburg.