Berlijn en meer... - Reisverslag uit Meißen, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu Berlijn en meer... - Reisverslag uit Meißen, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu

Berlijn en meer...

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

29 Juli 2016 | Duitsland, Meißen

Ik ben maar 1 nacht in Furstenberg gebleven , ik had over de plek een unheimisch gevoel. Volgende plek is Oranienburg . net boven Berlijn ligt dat. Er is ook een goede treinverbinding naar Berlijn dus dat heb ik voor de zaterdag gepland, vrijdags loop ik door Oranienburg en wandel naar concentratiekamp Sachsenhausen. Helaas mag Ziva niet mee , dat is even een tegenvaller. Ik wandel weer terug maar nu meer tussen de huizen door. Wat opvalt is dat er veel straten zijn waar geen echte weg is aangelegd ( losse steentjes liggen er ) Op het eerste gezicht, waar de meeste mensen komen, lijkt alles netjes maar als je dus verder kijkt dan is er heel veel nog niet gedaan hier. Het is ook opvallend hoeveel concentratiekampen hier in de regio zijn. Dat heb ik me eigenlijk nooit gerealiseerd. Ik snap ook wel dat de mensen die hier wonen er mee moeten handelen en dat zal niet makkelijk zijn geweest maar blijkbaar was hier ook veel mogelijk.

Zaterdags dus naar Berlijn , er is een perfecte treinverbinding en kosten zijn retour 7,90 ! , half uur later stap ik uit op de Potsdammerplatz en wandel vanaf hier naar Checkpoint Charlie . Weer indrukwekkende geschiedenis . Maar het is heel erg warm , welke gek gaat ook hoogzomer een stad in .

Maar ja nu ben ik zo dichtbij ! Ik besluit met de toeristische bus me rond te laten rijden. Een super cabrio dus! Ook wel fijn voor Ziva, die ligt aan mijn voeten en als we rijden hebben we een lekker windje. Zo zie ik in korte tijd veel van Berlijn , super makkelijk als je er maar 1 dag bent. Er is de gay parade en dus zijn een aantal wegen afgezet , de cabrio bus gaat daarom ook nog even een andere route nemen . Uiteindelijk stap ik in de buurt van het park uit en kom dan toch nog in een deel van de parade terecht. Het begint met een leuk optreden maar later moet ik om bij het station te komen door een mensenmassa heen en dat is even toch wel spannend. Zo aan het einde van de dag zijn er veel dronken mensen en dus niet erg oplettend meer. Gelukkig blijft Ziva heel dicht bij me. Toch wel een slim hondje dus ! ( of gewoon beetje bang) . Ik ben om iets van 19 uur weer terug in de haven waar ik sta met de camper en ga dan nog even snel wat boodschappen halen voordat ik even wat drink met de buurman. Grappig is dat ik heb tegenwoordig steeds buurmannen die ook alleen reizen ! hoe kan dit opeens ? Goed deze buurman had s’ochtend aangekondigd dat we toch even een glaasje zouden drinken. Het is zeg maar niet helemaal mijn “smaak” maar goed niet te snel oordelen ! Ik sapje gedronken, hij een wijntje. En toen maar eens wat te eten gemaak voor mezelf. Die nacht was er heel dichtbij een feestje wat na 24 uur een heftig dreunfeest werd. Onmogelijk om te slapen , alles trilt ! De andere dag hoorde ik dat de politie meerdere malen was gebeld maar blijkbaar hebben die hier niet veel te vertellen want het feest ging door tot heel vroeg ! Daar kan ik dus niet goed tegen! De andere nacht heb ik gelukkig slaap ingehaald.

Ik ga rijden naar het zuiden en kan bij een gasthof in Lubben overnachten, mits ik daar ook eet. Dat lijkt me een keurige deal. Bij deze gasthof kan je kano ’s huren , er is hier van alles te doen. Ik kom hier aan op een zondag en dan is het er erg druk en gezellig. Door de week is het stukken rustiger. Het is super warm dus ik ben blij met de grote bomen waar ik onder mag staan en Ziva is heel blij met de rivier waar ze in mag zwemmen. Veel bos en heide landschappen hier . Door de warmte liggen de activiteiten even op een laag pitje. Rustig aan en vooral veel in de schaduw blijven (lekker lezen ) . Van hieruit rijd ik naar Meissen , vlakbij Dresden. Een hele oude mooie stad wat beroemd is vanwege de eerste echte porseleinfabricage . Er is een museum en ook een rondleiding hoe het hele proces in zijn werk gaat . Absoluut de moeite waard, helaas is het zo heel erg prijzig dat ik niets heb gekocht . een eierdopje van bijna 500 euro ? Leuk om te hebben gezien ! De stad is erg gezellig met leuke terrasjes , winkeltjes en een grote kerk . Helaas met entree en dat vind ik niet zo horen in een kerk dus ben ik niet gaan bekijken. Zodra je hier even buiten de stad bent zie ik enorme betonnen strakke saaie flatgebouwen, veel onverzorgde mensen die er rondhangen. Ik ben die wijken niet ingegaan. Beetje zo van afstand bekeken maar leek me geen goed plan. Er is hier veel armoede en toch zijn er heel veel winkels met dure merken en speciale dingetjes enzo. Toch niet echt voor de toeristen want die zijn er niet erg veel. Ik stuur dit weer door naar het blogadres , op moment van schrijven is het woensdag , moment van posten is afhankelijk van aanwezige wifi en dat hebben ze niet erg veel hier in oost duitsland. Ik ga nu bedenken waar de reis vervolgens naar toegaat. Beetje afhankelijk van het weer denk ik. Vandaag was een dag van veel regen en zelfs een heftige onweersbui ! Het is even heerlijk afgekoeld gelukkig.

Tot de volgende keer ! XX Aaltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Meißen

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 14858

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: