Puerto de sante Maria en Sevilla - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu Puerto de sante Maria en Sevilla - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu

Puerto de sante Maria en Sevilla

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

23 Maart 2016 | Spanje, El Rocío

De camping in Puerto de sante maria beviel heel goed maar werd een beetje vol.
Beetje hutje mutje en als er dan ook caravans met voortenten naast me komen te staan wordt het wel erg luidruchtig.
Er zullen uitzonderingen zijn maar veel nederlanders praten erg hard, en zodra ze doorhebben dat je ook nederlands bent nog erger.
Want dan kan je lekker meedoen in hun conversatie ?
Zo kwam het hier over, hopelijk is het een uitzondering op de regel.
Ik had al een heel leuk ander plekje gezien, ik kwam er langs al lopend en fietsend langs de boulevard .

Een parking langs de jachthaven , aan het strand !
Heerlijk toch ? Daar heb ik 2 nachten gestaan.
Regelmatig kwam de politie langsrijden of alles goed ging, tuurlijk alles goed, even zwaaien naar elkaar, leuk !
Iedereen hield zich keurig aan de regels , en het gaf ook wel een goed gevoel dat ze op ons letten.
Zaterdag stonden we er met 3 auto ‘s, zondag was ik alleen.

Zaterdag maar eens begonnen in het boek “het keerpunt ‘” een aanrader van Marjon.
Zondag helemaal uit, inderdaad een erg goed boek !
Wel fijn een dag niets doen en alleen maar lezen, dat is lang geleden dat ik dat heb gedaan.
Ik heb nog ruim 2 week voordat Arlene naar Faro komt, en nog veel boeken mee dus dat ga ik maar even meer doen.
Tot nu toe ook veel gelezen, maar andere boeken, The secret , de sleutel, de ontembare vrouw en het bek over de Katharen.
Dus meer informatief, deels een herhaling maar allemaal geen romans, help wel verder te resetten .
Wel relaxed even iets in een verhaal onderdompelen

Tussendoor ben ik begonnen met een soort van businessplan , maar in mijn eentje brainstormen werkt nog niet zo goed.
Dus dat ligt even weer stil, maar het is wel aan het broeden, bij mij moet het altijd even tijd hebben en daarna zet ik het zo op papier.
Of in ieder geval op een rijtje wat ik precies wil en hoe.

Maandag ben ik vertrokken naar Sevilla !
Onderweg wilde ik even de banden van de auto oppompen , maar wist niet hoe de dopjes eraf moesten en welke pomp te gebruiken.
Bij een shell station kreeg ik hulp van de meneer, heel aardig maar ……… die wist ook niet hoe het werkte.
Jammer !
Maar stiekem ook wel fijn want het lag dus niet echt aan mij .
Even later zag ik een autobandenzaak ! die moeten dat weten dacht ik.
Daarnaar toe gereden, garage ingelopen en gevraagd.
Loopt die jongen naar de computer ( ik denk : hij gaat precies bijhouden hoelang hij ermee bezig is )
Maar nee hij zet een vertaalmachine aan !
Ik kan mijn vraagstellen en hij leest in spaans mijn vraag.
Geen probleem, hij heeft keurig de banden opgepompt en ik hoefde NIETS te betalen.
Een dankjewel is voldoende
Super is dat !!

In Sevilla sta ik op een camperplaats zoals ik tot nu toe nog nooit had gezien, er kunnen hier 100 campers staan !
Dat zijn er veel !!!
En voor die 100 campers hebben ze in totaal 3 wc en 2 douches.
Nu heeft iedereen dat toch in de camper maar dit is natuurlijk niets en het is ook nog allemaal heel vies.
Er is wel een soort van kantoortje waar wifi is , daar zit ik nu even.
Maandag dus hier de stad in geweest en op de instructies van de receptie dame naar de stad gelopen met ziva.
Fout gelopen, instructies waren denk ik wel goed maar er is een enorme kermis achtig iets aan het opbouwen , echt heel erg groot.
Dus dat geeft een ander beeld en daarmee instructie, maakt niet uit .
Ik heb een ander deel van Sevilla als eerste gezien een wijk naast het centrum.
Ik vond alles maar vies , smerig .
De feestweek voor pasen was de dag tevoren begonnen , ik dacht dat het maandags begon.
Dat verklaard denk ik de viezigheid ( hoop ik )
Maar wel leuk te zien hoe iedereen zich klaar maakt voor de optochten, er zou een optocht vooral met kinderen komen maar ging helaas niet door omdat het regende.
Jammer.
Savonds met de fiets de stad in geweest , toch wel makkelijk !
En het spaanse paleis gezien , en de kathedraal .
Dat was allemaal erg mooi !

Vanwege de feestweek zijn regelmatig bezienswaardigheden gesloten , de gebouwen zijn gelukkig om alleen te zien ook erg mooi.
Enorm veel mensen op straat die allemaal ergens naar toe lopen en ik heb geen idee waarheen.
De processie tochten gaan vanaf een kerk allemaal naar de kathedraal.
Weet ik nu , en er staat een tijd maar dat is erg flexibel ( altijd later ) ik was om half negen naar huis gegaan .
Pas echt heel veel later is de processie pas geweest, ik krijg nog een herkansing

Dinsdag overdag eerst de stad ingeweest , toch maar zonder ziva .
In de kathedraal was een kerkdienst, een deel kon je zien van de kerk voor de rest mocht je logisch niet verder.
Zag er erg mooi uit ! Een andere keer maar eens doen op een stedentripje.
Wel leuk rond gelopen door de kleine straatjes, fiets had ik ergens geparkeerd.
Bij terugkomst stonden er 2 politiemannen bij mijn fiets te waken.
Mocht dus niet !
Geen idee hoelang ze daar hebben gestaan, maar toen ik er was gingen ze weg. Wist ik veel ! Blond en 55....
Daarna even teruggeweest in de camper en aandacht aan Ziva besteed.
Maar toen begon het enorm te regenen en onweren dus dat beloofde niet veel goeds.
Maar goed dus toch later de stad ingegaan, om ongeveer 20 uur en rond 23 uur kwam de processie langs.
Vanwege het slechte weer waren er deze avond 2 wagens 6 waren niet doorgegaan.
Geen idee of het daardoor was want er waren echt veel lopers bij , dat was de normale hoeveelheid maar het heeft niet veel indruk om me gemaakt. Niet eigenlijk.
Wel erg veel mensen weer in de stad, nu al bomvol dat lijkt me geen goed idee om woensdag of donderdag nog een keer in der herhaling te gaan.
Hoorde dat de processies echt tot heel laat doorgaan ( of tot heel vroeg het is maar hoe je het bekijkt )
En omdat het me op de een of andere manier tegenstaat ga ik dus maar woensdag weer vertrekken.

Ik had een camping uitgezocht midden in een natuurgebied, na een lange slechte weg eindelijk gearriveerd.
Erg mooie ligging ; kosten 37,50 per nacht ( normaal tarief 17 euro )
Speciale paasprijs.
Geen zin in dus ik ga naar mijn tweede keus.
Kom bij de receptie, vanwege pasen speciale aktie 4 dagen voor prijs van 3 maar ik wil een weel blijven.
Zij rekent de gunstigste mogelijkheid uit : 7 nachten voor 71 euro !!!
Dat is even wat anders , nu niet in maar naast het natuurgebied.
Keurige camping, ik ga aan einde van de middag even stukje wandelen en zie een dorp liggen
Dorp heet El rocio, zoek maar even op .
Ik weet gewoon niet wat ik zie, er is geen straat.
Alles is zand en overal zijn paarden en van die balken om paarden aan vast te maken.
Auto ’s die er zijn rijden heel rustig en worden direkt in een garage geparkeerd.
Het is zo bijzonder !!
Een western maar dan geen houtenhuizen maar wel van steen.
Iedereen een veranda voor aan de straat (heel gezellig )
En aan de rand van het dorp een meer met allemaal flamingo ‘s
Ik was te verbijsterd om foto’s te maken maar ik ben er nog even een hele week dus die komen nog.
Later meer hierover, ik post dit maar vast dan weten jullie weer waar ik ben etc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Rocío

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 14849

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: