El Puerto de Santa Maria en Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu El Puerto de Santa Maria en Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu

El Puerto de Santa Maria en Cadiz

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

20 Maart 2016 | Spanje, Cádiz

Woensdag 16 maart gearriveerd in El Puerto de Santa Maria.
Leuke en nette camping aan het strand en aan de rand van het dorp.
Dorp heeft een grote haven, veel watersporten, botenbouw , n de streek hier is beroemd om de Sherry.
De haven heet ook Puerto Sherry .
Het is hier allemaal vlak dus ik kan de fiets weer gebruiken en de eerste ochtend heb ik weer hardgelopen , brede boulevard !
Dus dat is heerlijk lopen, aan de ene kant de zee en de andere kant bos.
Een heerlijke geurcombi ook nogeens.

Het dorp is eigenlijk wel groter dan ik eerst had gedacht, het is allemaal een beetje minder netjes dan wat ik tot nu toe van Spanje zie.
Minder mooi opgeknapt en dat heeft ook wel iets charmants eigenlijk.
Een beetje nonchalanter .
Er gaat een veerboot vanaf hier naar Cadiz ( mag Ziva niet mee ) en een trein ( mag Ziva wel meer )
Dus ik wilde met de trein gaan vrijdag maar het is flink bewolkt en de camper staat de hele ochtend in de schaduw.
Dus ik besluit de vrijdagochtend dus met de veerboot te gaan
Goed besluit want ik heb achteraf vooral veel kerken gezien !

Cadiz heeft een leuk systeem bedacht voor de toeristen, er zijn verschillende routes uitgezet en die hebben een kleur.
Ik heb eerst de paarse route gelopen, dat was vooral de “oude”stad later nog een stukje oranje (vestingmuren dus de randen van de stad)
Dus om niet te verdwalen hoef je alleen maar de kleur te volgen en die is erg duidelijk zichtbaar.
Aan de zijkant van de straat , langs de gevels. Super handig !

Omdat het een week voor pasen is zijn alle kerken druk met voorbereiden van de processie.
In veel kerken staan de meest mooie dingen klaar op een draagaltaar .
Geen idee hoe dat heet maar denk dat je er wel een beeld bij krijgt zo.
Mooi om te zien met hoeveel aandacht het allemaal wordt klaargemaakt, tegelijkertijd wordt ik altijd een beetje triest van al die kostbare kandelaars, beeldjes etc.
Extreem veel overbodige potsierlijke luxe toestanden , maar goed het is er en nu kunnen weer heel veel mensen al dit moois aanschouwen .
En al die mensen worden daar weer heel blij van dus dan heeft het ook wel weer nut dat het er is .
Er waren ook veel scholieren met leraren erbij die van kerk naar kerk gingen en waar wat werd verteld.
Er was een prettige sfeer in de stad , iedereen was druk maar op een fijne manier.
Oh ja en in de kathedraal waren de biechtstoelen goed in gebruik ,maar niet zoals in de films door een luikje maar de geestelijke zat in een “openkast “ en face to face vond het gesprek plaats.
En iedereen kan dus zien dat je ter biecht gaat, dat zou ik geloof ik zelf niet zo prettig vinden.
De meeste indruk maakte echter het kapelletje in het vrouwenziekenhuis.
Mijn route kwam ook lang een markthal, maar niet een hippe zoals nu in nederland overal verschijnt.
Maar eentje die er hier al eeuwen zo uitziet.
Een grote hal sporthal formaat ,open uiteraard met in de lengte 4 rijen allemaal vis.
Echt bizar veel soorten en maten ( een enorme tonijn gezien ! ) daaromheen vlees, heel veel worsten en groente en fruit
En dan weer een ring met eettentjes, statafels en zitjes
Heel gezellig allemaal en erg schoon !!!

Leuk om Cadiz te hebben kunnen beleven.

  • 20 Maart 2016 - 23:31

    Ruurdtsje Attema:

    Hallo Aaltje, ik geniet echt van jouw verslagen, voel me er een beetje bij. Pasen nadert........ dit jaar geen gezamenlijke paasbrunch! wel met Sabine, David en de kinderen. afgelopen weekend een super interessante bijscholing gehad. op 1 april is mijn laatste lesdag van Westers medische basiskennis, krijg ik eindelijk weer tijd voor leuke dingen :0))
    het is hier al een paar keer goed weer geweest met een mooie blauwe lucht, we krijgen zin in het voorjaar. nu nog wat warmer worden en dan kunnen we weer lekker buiten zitten. voor Anton eindigt het Spaanse avontuur over een paar weken en komt hij weer thuis. dikke knuffel, Ruurdtsje

  • 21 Maart 2016 - 20:57

    Stef:

    Hey mam!

    Leuk om zo af en toe op de hoogte te blijven :)
    Wat vond je nou zo indrukwekkend aan het kapelletje in het vrouwenziekenhuis?
    Kus!

  • 30 Maart 2016 - 17:16

    Frank:

    Hi mam!
    Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen! :) Als je terug in NL bent kan je er een heel boek van maken en fotos etc tussen de verhaaltjes doen ^^ ook leuk voor andere Nederlandse mensen om te lezen die graag een rondreis willen maken denk ik. (misschien kan je dr wel echt een boekuitgave van maken, dat mensen je boek kunnen kopen, dat zou wat zijn!) X Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cádiz

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 14794

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: