Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu

Ronda

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

18 Maart 2016 | Spanje, Ronda

Dinsdagochtend 15 maart met Ziva rondom Ronda gewandeld.

Ik voelde me zo stijf deze dag ( en dus een beetje oud ?)
Maar even later realiseerde ik me dat ik gewoon spierpijn heb van de zondagwandeling in El torcal.

Wat een opluchting

Ik kon niet helemaal echt onderaan de kloof staan maar in ieder geval weer van een andere ingangshoek gekeken.

Dus weer veel stijgen en dalen onderweg.

Mijn benen zijn na deze periode perfect in conditie.

Smiddags ben ik alleen teruggegaan , nu met de fiets.

Ik was heel snel in Ronda, hoefde geeneens te trappen ! wat makkelijk was dat .

Dinsdagsmiddags waren een aantal musea gratis en tja ik blijf nederlander .

Dus ben ik naar het Peinado museum geweest, die man is in Ronda geboren.

Vriendje van Picasso dus die hing erook . Nu vind ik niet alles van Picasso mooi maar de werken die hier hingen gelukkig wel !

Peinado is ook de moeite waard.

Was erg klein museumpje maar heel mooi !

Dan naar het gemeente museum , hier veel uitleg over hoe de mensen in de grotten hebben geleefd in deze regio.

Was ook verrassend interessant, en duidelijk getoond.

En naar een arabisch badhuis , dit schijnt de beste bewaarde te zijn.

In Alhambra had ik ook al badhuizen gezien maar inderdaad deze hier in Ronda is inderdaad mooier.

En een erg leuk filmpje hadden ze gemaakt over hoe en waarom het badhuis er was.

Aan de rand van de stad zodat je als reiziger je eerst kon opfrissen en daarna fris en fruitig de stad in .

En ook religieuze redenen maar deze vond ik zelf het leukst.

Omdat ik nu toch even hondloos was ben ik dan toch maar naar het Plaza de Torros gegaan ( stierengevecht arena )

Die was niet gratis, en terwijl ik er was vroeg ik me af wat ik daar toch deed.

Ik vind het niks aan die stierengevechten maar goed het hoort bij Spanje .

Weer iets om af te vinken , mooi .

Niet echt boeiend dus !

Vond ik he ! wat ik hier opschrijf is wat ik op dat moment dacht.

Als je stierengevechten en jachtgedoe boeiend vind dan vind je het vast en zeker leuk maar ikke niet.

En toen die berg weer op terug naar de camping ! Dat was even afzien maar wel goed om even iets anders te doen dan wandelen .

Savonds in het restaurant van de camping gegeten, leuk lokkertje : menu voor 10,80 incl drankje

Wat vrij normaal is in Spanje .

Echter die prijs was alleen in lunchtijd ,beetje misleidende reclame maar goed dan zit je eral.

En toch is dat niet leuk.

Uiteindelijk lekker gegeten voor 20 euro, en handig dicht bij huis !

Toch de andere dag vertrokken, het werd daar koud en daar had ik even geen zin in en bovendien had ik het wel weer gezien.

Ik wilde richting Cadiz.

Advies in veel boekje was om vooral de witte dorpen route te doen .

En het zou goed te doen zijn met de camper , maar ik had even niet veel lust in kronkelweggetjes en hopen dat ik niemand tegenkom etc.

Dus geen groene weg maar een rode weg en dan kan ik ook heel veel zien.

Inmiddels had ik al veel witte dorpen gezien en op een bepaald moment gaat alles op elkaar lijken.

Over keurige weg richting de westkust van Spanje.

Leuk om te zien hoe de natuur steeds minder ruw wordt, van zeer rotsig naar groen en zachter.

De app van de camperclub is er mee gestopt nadat ik hem heb geüpdate dus dat is wel even balen.

Ben dus nu afhankelijk van wat in camperboek staat, in Ronda kon ik nog even kijken op de laptop .

Geen handige camperplaatsen , wel een goede camping aan het strand dus daar maar naar toe.

En zo belandde ik in El puerto de Santa Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ronda

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 14865

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: