reis met Frank - Reisverslag uit Champeix, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu reis met Frank - Reisverslag uit Champeix, Frankrijk van Aaltje - WaarBenJij.nu

reis met Frank

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

26 Januari 2016 | Frankrijk, Champeix

Dinsdag ,19 januari , was de begrafenis van Ome Henk .
Altijd weer bijzonder om te mogen ervaren en te zien hoe belangrijk onze rituelen zijn om goed afscheid te kunnen nemen.
De speeches van Alice, Frits en de jeugdvriend waren bijzonder maar de meeste indruk hebben toch wel de kleinkinderen gemaakt.
Bijzonder knap om ook je verhaal te kunnen en mogen doen !
Toen hield ik het toch echt niet meer droog , wat uiteraard prettig is.
Na afloop weer veel familie gezien wat hoe bizar ook toch een leuk bijeffect is .
Dinsdag heeft dus vooral in teken van familie gestaan.
Woensdag heeft neef Wolter nog even mee gekeken en nagedacht bij de camper wat er allemaal fout kan gaan en instructies meegegeven.
Dus als het goed is ben ik nu volledig op de hoogte van van alles en nog wat.
Gelukkig heb ik ook nog een goede verzekering afgesloten!
Hoe hollands ik weet het.
In dit geval geeft het me wel een rustig gevoel dat ik dat heb gedaan dus ik ben content ermee.
Woensdagavond nog even heerljjk gegeten bij een heerlijk visrestaurant in Duitsland.
Altijd goed om je vooroordelen te kunnen corrigeren, ik had alleen maar een vleesbeeld bij uit eten in duitsland.
Ik heb heerlijke vis gegeten.
Na afloop nog een walnoten likeur gehad, super lekker
Top avondje , en geweldige afsluiter.

De andere dag ben ik dus vertrokken uit Ter Apel , richting Berkel en Rodenrijs naar Arlene en Damiaen.
Nog even weer een laatste avondmaal.
Van de kinderen een heel mooi fototoestel gekregen , nu kan ik alles dan ook goed gaan vastleggen!
Dat was wel een hele leuke verrassing , ik wilde graag een goed toestel maar was er dus totaal niet aan toegekomen om het uit te zoeken.
Dat hebben dus nu gelukkig de kinderen gedaan .
Super blij mee !
Vrijdag dan nog even snel langs Bergen op Zoom om mijn lenzen te halen , het voelt nu al bijna raar om Bergen op Zoom in te rijden.
Ik kan niet naar huis rijden , op de boulevard geparkeerd en snel even naar de stad.
Even snel bij Marjon de nieuwe “ open keuken “ bewonderen
( druk aan het werk met kwasten etc en alles ligt open ) en dan naar Breda naar mijn jongens.
Hier een late lunch genoten en nog even lekker kunnen kletsen.
Frank had nog tot heel lang gewerkt dus die had wel even wat tijd nodig.
Aan einde van de middag dus uit Bergen op Zoom vertrokken richting Kortrijk
Reis had wat vertraging vanwege file rondom Antwerpen maar zo rond 19 uur waren we op de plek van bestemming.
Een camperplek in het centrum van de stad.
Perfect !
Heerlijk italiaans gegeten in de stad ( geen pizza)
We vonden het een bijzonder fraaie stad, echter waren er maar weinig mensen in de cafe ’s en restaurants
Ook zaterdag overdag was het erg rustig in de stad.
Jammer want de stad toont erg sfeervol
Mooie gebouwen, fraai modern en oud door elkaar verwerkt
Behalve dan 1 oud museum gebouw , die was lelijk gemaakt door een enorm modern rare muur.
Veel leuke winkeltjes etc
Geen idee waar de bewoners zijn gebleven.
Later bedacht ik dat dit misschien een bij effect is van alle centre commercials buiten de stad.
Daar is het steeds heel druk
Vanuit kortrijk zijn we naar Orvillers Sorel gereden waar we op een camping staan.
Echt in de middle of nowhere en toch maar 60 km van Parijs
Deze avond dus maar zelf gekookt , we zijn volledig zelf voorziend
Voordeel van de camping toch wel is dat we even ongestoord en uitgebreid kunnen douchen.
En lekker douches hadden ze !
Sochtend ook daar maar weer gaan hardlopen , en dan merk je het hoogte verschil iets meer.
Maar wonder boven wonder kon ik hier ook makkelijk een half uur rennen
Onderweg wat jagers tegengekomen , toch net een iets andere wereld.
Vertrek op de camping ging ietsjes minder soepel dan gedacht.
We waren het gras ingezakt en konden dus niet vertrekken
Door de campingeigenaar eruit getrokken .
Hebben we dat ook maar vast meegemaakt.
Wel spannend!
Dan zondag op weg naar Orleans, camperplaats in voorstadje gevonden.
Saran.
Het ligt aan een prachtig park.
Fittness apparatuur speciaal voor buiten en een heel mooi pad door het bos van een soort zoab materiaal.
Voor de liefhebbers , er waren ook gewone bospaden.
Hier kan dus iedereen gebruik maken van het bos , alle wielen en voeten zijn welkom hier.
Een mooi landhuis met een geweldig mooie serre waar een trouwlokatie was gemaakt, heel sfeervol.
Maandag zijn we naar Orleans gegaan.
De camper geparkeerd aan rand van de stad en met de tram naar het centrum.
Ik wilde heel graag de Cathedraal zien.
Ziva was helaas niet welkom dus die even aan het hek geparkeerd.
Met name de ramen vond ik indrukwekkend, er was heel veel blauw in verwerkt.
Het was inmiddels prachtig weer, de eerste terrasjes gingen al open.
Ik kreeg een voorjaar gevoel ervan.
Kopje koffie genoten vlak bij de cathedraal.
Nog even door de stad gewandeld, alles zag er keurig uit.
De gebouwen heel goed onderhouden en alles heel schoon.
We hadden niet gezien dat er geen hond in de tram mocht , maar gelukkig was het voor nu even geen probleem.

Vanuit Orleans zijn we dan riching de Auvergne gereden.
Over de route national , dus kost ietsjes meer tijd.
Maar zo zie je tenminste wat van het land .
Om 19 uur savonds aangekomen bij Ruth en Thomas.
Ruth zwaaiend langs de straat, zo is het gelukkig makkelijk te vinden .
Warm welkom met bubbeltjes, het huis bewonderd .
Hier komt binnenkort een Bed & Breakfast !
Wij zijn eventjes proefkonijntjes
Dat gaat heel mooi worden hier !
Heerlijke streekmaaltijd gegeten door kok Ruth : Truffade
Vandaag ( dinsdag ) de Avergne streek bewonderen






  • 29 Januari 2016 - 20:29

    Inez:

    Klinkt super Aaltje, zo op je gemakje het mooie Frankrijk verkennen! Heel veel plezier, ook voor Frank!

  • 01 Februari 2016 - 09:53

    Ruurdtsje Attema:

    Hallo Aaltje,
    ben benieuwd waar je nu bent, waarschijnlijk onderweg naar Spanje?? Nu dan echt op weg!! hopelijk heb je een fijne week in de Auvergne gehad samen met Frank en jullie vrienden. Geniet van je vrijheid!!
    liefs,
    Ruurdtsje

  • 01 Februari 2016 - 20:38

    Mmuterpotze:


    Hallo Aaltje,

    Wat leuk om jou reiverhaal te lezen,zo gaan wij ook ingedachten mee opreis.
    ik hoop dat jij je verder goed vermaakt. veel plezier en goede reis

    groetjes Oom Jan en Tante Mina.











    .



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Champeix

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 14874

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: