Naar Valencia en Zuid Spanje - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu Naar Valencia en Zuid Spanje - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu

Naar Valencia en Zuid Spanje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

07 Maart 2016 | Spanje, Murcia

Mijn laatste berichtje hier was even snel gemaakt zodat jullie een beetje weten waar ik uithang.
Nu heb ik even wat meer tijd en zal iets meer vertellen.

Peniscola was dus geweldige camping (los Pinos) iedereen was ook relaxed.
Niet echt dicht bij het strand maar heel goed te wandelen en uiteraard ook te hardlopen.
Ziva heeft echt elke dag in de zee gezwommen.
Een ochtend zijn we hardlopend naar het strand gegaan , ziva flink in het water geweest met bal gegooid dus, en weer terug hardgelopen.
Dus flink in beweging geweest, tegen de tijd dat ik rustig mijn ontbijtje nuttig in het zonnetje worden mensen om me heen wakker .
En zo vroeg was ik de dag geeneens begonnen ! Kortom relaxte camping dus.
Naast me stonden nederlanders die in Noorwegen wonen maar de winters daar vinden ze zo koud en donker dat ze in die maanden in Spanje zijn om vooral van de temperatuur te genieten.
In leuk mercedesbusje ( 4X4) en zelf ingericht van binnen, echt heel praktisch en leuk ook !
We stonden met onze wagens achteraan op de camping beetje apart.
Vanuit camping naar strand was rechts mooi uitzicht op het mooi woest kasteel , neergezet door Tempeliers op wat eerst een schiereiland was
Kan niet zeggen dat ik de kuststreek nu zo mooi vind, was ooit mooi denk ik maar heel lang geleden.
Gelukkig zijn er hier en daar nog wel mooie gebouwen bewaard gebleven.
Stadje is dus heel leuk, ook een vissershaven waar je de vis vanaf de boot direkt kunt kopen.
Uiteindelijk heb ik hier 5 dagen gestaan, het werd erg mooi weer dus dat maakt beetje loom en lui en het was erg aangenaam vertoeven.

Vanuit Peniscola ging ik naar Valencia , donderdags gearriveerd in El Salver.
Had ik uitgekozen, was dichtsbij Valencia ( 7 km )
Met fietspad richting Valencia en ook bushalte
Vooral dat laatste dacht ik dat handig was echter helaas mochten er geen honden in !!!!
Dat was even omschakelen want daar had ik niet op gerekend , de eigenaar van de locatie dacht gelukkig mee, hij liet me zelfs op de kaart van Valencia zien waar je heel goed kunt gaan staan met camper en er ook gewoon in slaapt, dat mag volgens de wet zolang je maar je ramen dicht houdt etc. Om een of andere reden leek me dat in zo ’n grote stad niet een goed idee.
Achteraf is het buiten het centrum eigenlijk best rustig en had ik het kunnen doen.
Maar goed ik ben toch maar daar blijven staan, 7 km leek me fietsend ook te doen.
Dus dat eerst donderdagavond maar eens gedaan, er ligt dus een heel mooi fietspad.
Deels langs het strand echter er staan nergens bordjes .
Nu had ik instructie meegekregen dat ik vooral direkt over de brug moest gaan !
Dus ik zie een brug en pak die, en ik fiets en ik fiets en ik fiets en weet totaal niet waar ik ben.
Inmiddels wordt het al wat schemerig, toch maar eens de wegvragen.
Hardloper aangehouden, nee Valencia was ik nog lang niet !
El Salver kon hij me niet uitleggen hoe ik dan moest maar hij zou me wel brengen.
Dus hij lopend naast mijn fiets , inmiddels is het echt al donker.
En heeft me helemaal teruggebracht tot ik wist waar ik was !
DAT WAS DUS SUPER LIEF EN ATTENT !!

Tja toen wist ik dus nog niet wat ik moest met Valencia en ik wilde toch wel graag Ruurdtsje ontmoeten.
Andere dat was het niet echt mooi weer, eerst was ik op weg op fiets en met ziva maar bedacht dat het toch geen goed plan was zo samen.
Dus haar goed uitgelaten en in de camper achtergelaten.
Ik dus met daglicht op pad, dat is toch wel iets handiger voor een nieuwe route. En dan nog , fietspad stopt zo maar en gaat verder in autoweg ?
zoek het maar uit !
Zo stond er ook een belgisch echtpaar zich te verwonderen , maar deze meneer had een tom tom voor de fietser.
Of dat echt handig is weet ik niet, uiteindelijk zijn we heel ver omgereden ( samen )
Wel veel gezien van Valencia wat ik anders zou hebben gemist .
Uiteindelijk in het centrum gearriveerd.
Gezellig samen geluncht en beetje bij kunnen kletsen.
De terugweg ging stukken beter, nog even goed genoten van de mooie gebouwen Hemisferic, city of Arts, science museum. Geweldig !
Het mooie park in de drooggelegde rivier
Overigens is el Saler wel een geschikte plek om Valencia te bezoeken hoor, je moet alleen geen hond meenemen.
Het is fietsend te doen maar is wel vermoeiende route, je bent echt een goede fiets nodig ! maar de bus is natuurlijk ideaal .
Tegenover de campings is een groot natuurgebied en daarna strand !
Mooie wandelroutes en ziet er keurig uit !

Na dit avontuur ging de reis naar Altea, een route langs de kust was het idee maar de tomtom ging toch redelijk langs het binnenland, ondanks dat weer door mooie gebieden heen gereden.
Dus onderweg geniet ik vaak van mooie vergezichten, er zijn helaas erg weinig parkeerplaatsen langs de routes dus niet mogelijk om goede foto ’s te maken .
Het maakt het rijden zeer aangenaam moet ik zeggen.
In Altea was het idee om op een camperplaats te gaan staan, de eerste die ik had opgezocht bleek niet meer te bestaan ? de andere was vol dus …………… kom ik op een camping uit .
Een camping wat ik niet echt had uitgekozen , maar goed iets anders is er niet.
Heeeeeeeeeeeeeeeel veel nederlanders en met een hoog bingo nivo
Enorme sociale controle
Brrrrr
Niet mijn ding
Maar goed wel hele fijne douches , maar ik betaal 19 euro per dag voor die douche
Toch wel beetje veel geld vooral omdat ik de rest eromheen niet zo kan waarderen. Maakt niet uit, ik ben er ook niet veel

Maandags , 29 februari, Henna weer ontmoet na lange tijd.
En hoe leuk is dat toch, de draad zo weer op kunnen pakken, sterker nog opmerken dat we eenzelfde weg zijn gegaan .
Dus veel gekletst er herontdekt . Was erg gezellig, uiteraard lekker gegeten en gedronken .

Inmiddels is de temperatuur enorm gestegen , denk iets van 25 graden ?
Dus zonnen ! ik krijg al echt heel veel kleur.
Altea is wel een leuke stad, best wel groot, veel laagbouw
Veel hoogte verschil dus veel trappen langs de huizen.
Leuke winkeltje , er is veel te ontdekken in Altea.
Dus ik blijf nog maar even maar die camping vind ik maar niets.
Wat blijkt, een klein stukje verder is een grote parking waar meer campers staan.
Ik besluit me aan te sluiten , tot dan is het rustig
Volgende dag komt er een invasie met nederlanders die met rondom de camper kletsen etc.
Prompt worden aangesproken door de politie want dat mag niet.
Ik niet want ik parkeer alleen maar en ben er verder niet.
Ik was wandelen , de stad in of lig aan het strand maar niet bij de camper.
Ondertussen weet ik de regels maar dit is ook gewoon mijn leefpatroon daar .
2 nachten nog op de parkeerplaats gestaan wat eigenlijk heel goed ging.
Geen 19 euro per nacht ! dus lekker uit eten geweest !

Leuke wandelroutes naar uitkijkpunten dat was erg mooi en ik heb daar mijn ideale huis gespot.
Een huis met heel veel glas, uitkijkend op de zee en met bosgebied achter het huis. Alleen geen privacy en dat is toch wel een minpuntje.
Dus maar niet gevraagd wat het kost, mocht het al te koop staan.
Wel verder erg mooi gelegen.

Na Altea gaat de reis richting Granada, inmiddels ligt daar sneeuw heb ik gehoord.
Heb ondertussen even andere campings opgezocht en genoteerd op mijn kaart.
Ik kom uit op camping El Zorro , eventjes na Murcia
Voor de navigatie heb ik de N en E codes in gevoerd en daar staat dan een bordje .
En ja hoor , maar de weg lijkt te stoppen.
Geen verharde weg meer, dat is wel eventjes schrikken maar het valt mee.
Niet al teveel kuilen maar rustig rijden.
En dan kom ik er !! Onderweg kom ik een schildpadje tegen wat op de weg loopt !
Ik weet niet wat ik zie, nog nooit gezien een schildpadje in het wild.
Er zijn er nog veel meer, de camping blijkt midden in een beschermd natuurgebied te liggen.
Dus er is STILTE
En er zijn bizar veel sterren zichtbaar .
Ziva wordt wakker door zoemende vliegjes ! heel grappig !
Al die geluidjes hier zijn nieuw en ze moet alles horen en zien.
Het is er heerlijk, de weg ernaar toe is beetje afzien en ik die doe je niet eventjes leuk voor de lol en al helemaal niet op de fiets.

Maar als je er bent is het fantastisch.

Ik was al gewaarschuwd op de website dat je vooral nog even in murcia je boodschappen moet doen maar die had ik gemist omdat ik nog even had getankt.
De dag na aankomst blijken anderen naar het dorp te gaan waar er markt is en gaan ook nog even naar de supermarkt.
En ik mocht dus mee, super aardig.
Erg leuke markt, heerlijke noten gehaald, tapas en lekker veel groenten.
En daarna even de nodige dingen bij de supermarkt gehaald dus voorlopig hoef ik niet meer weg van deze camping.
Heel gezellig om zo samen op stap te zijn.
Er zijn veel wandelroutes in dit mooie natuurgebied en ik heb drinkwater voldoende gehaald .
De dag van aankomst direkt even de 4 km route gedaan, ik kwam iemand tegen die net terug kwam en die vond dat ik zo laat startte ? het was 17.15 .
Ik kreeg het advies niet meer te gaan, niet naar geluisterd, ik was om 18.00 terug dus ik zag het probleem niet. Andere ochtend datzelfde stuk hardgelopen ( 20 minuten ) dus we zijn weer goed bezig.

Vrijdags dus marktdag en aan einde van de dag nog even een ander rondje gedaan en toen werd Ziva aangevallen door 4 honden, van de campingeigenaar.
Weliswaar buiten het terrein maar die honden zien het buitengebied vermoed ik ook als hun territorium. Dat was echt heel eng.
Ik liep samen met een echtpaar, die man ging er tussenstaan en schopte een hond weg.
Super dapper !
Ziva had aardig wat wonden en liep direkt mank, even later kon ze wel op haar 4 poten staan.
Maar savonds niet meer !
De zaterdagochtend was haar knie rechtsachter helemaal dik, flink gekneusd.
De hele zaterdag gelegen, ze heeft wel gegeten en gedronken maar niet geplast op gepoept.
Vreemd dat dat zo werkt.
De zondagochtend begint nog op 3 poten maar na een uurtje zijn het er weer 4 .
Ze wil perse ( op 3 poten ) buiten het terrein plassen en poepen, hoe snel hebben die beesten dat door.
Knap is dat !
Op moment dat ik dit schrijf is het 14 uur en een uurtje geleden hebben we even wat verder gelopen. Dat ziet er goed uit.

Ik was van plan maandag hier te vertrekken maar dat wordt in ieder geval dinsdag.
Even aankijken hoe ziva het gaat doen en de volgende plek zou Granada worden maar daar sneeuwt het nu dus dat vind ik even niet zo handig.
Vanaf woensdag is het ook daar beter weer heb ik begrepen .

Vanavond is er een gezamelijke BBQ op de camping, ik denk dat dat wel gezellig wordt .

Later weer verder !

Veel liefs vanuit zonnig Spanje !XXXX

  • 08 Maart 2016 - 09:44

    Ada:

    Wat een uitgebreid verslag....Gezellig hoor om je zo te volgen! Wat ben je toch een stoer en dapper mens
    Wat zielig voor Ziva,ik hoop dat ze snel opknapt.Wat zal ze geschrokken zijn.Daar blijft ze nog een poos last van houden.Het is ook niet niks om te worden aangevallen door 4 soortgenoten.
    Ik wens je heel veel plezier en een voorspoedige reis en hou ons gezellig op de hoogte van al je belevenissen.
    Een dikke knuffel X

    Ada

  • 08 Maart 2016 - 18:22

    Henna:

    Geschrokken te lezen over Ziva. Sommige honden houden er een trauma aan over. Ik hoop zij niet. Blij dat het wat beter gaat met haar. Leuk hoor je verslag! Ik vind het echt super gaaf wat je doet. Fijne avond en nog een goede voortzetting. Een abrazo (omhelzing)
    Henna

  • 13 Maart 2016 - 20:08

    Ingrid:

    was heel gezellig dat we elkaar weer zagen ..super lief van je goeie reis verder en groetjes uit Torreblanca xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Murcia

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 14862

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: