Verjaardag aan de spaanse kust. - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu Verjaardag aan de spaanse kust. - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Aaltje - WaarBenJij.nu

Verjaardag aan de spaanse kust.

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

19 Februari 2016 | Spanje, Montblanc

Dinsdag toch maar vertrokken van de camping in Villanova dePrada

De douches waren koud, de ruimte was wel goed verwarmd.
Een rokende schoonmaakster .
Ik mocht niet eten in het restaurant, dat wil zeggen Ziva was niet welkom.Geen supermarkt in de buurt .
Een enorme sleuf voor het wegstroomde water vanaf de berg over de hele breedte van de weg.
Wat een flinke klap tegen mijn opstapje waardoor die niet meer uitgeklapt kan worden.
Heb alles maar op de foto gezet, leek me wel verstandig.
Kortom geen goed gevoel bij deze camping.

Hier wilde ik niet mijn verjaardag vieren, dus wat sneller weer naar de kust.

Dinsdagochtend eerst nog het laaste klooster bezocht in Poblet
Deze was echt helemaal fantastisch , alles was zeer proper en heel goed opgeknapt.
De kerk was met heel veel marmer dus rustig qua kleurstelling.
Heel veel uit 11/12 eeuw nog mooi intact .
Heel groot allemaal ! Eenvoudig en dat maakte het denk ik indrukwekkend.
Met uitgebreide rondleiding weliswaar in het Spaans maar mij werd ook af en toe even iets verteld
Ik heb wat foto’s gemaakt en zal een poging doen die door te sturen.
Vlak bij het klooster waren wandelpaden uitgezet, s’middags dat gedaan .
Inmiddels was het 13.30
Wandelroute van 10 km in de bergen, tijdsindicatie was 3 uur.
Ik was binnen 2 uur terug .
Wat op zich handig was want ik wilde immers nog naar de kust.
Conditie is dus nog goed !

Ik was nu om 17 uur op de camping, ingeschreven plekje uitgezocht etc.
Vlak bij Hospitalet de l ‘infant maar op de camping dus geen winkel en restaurant gaat om 18 uur dicht.
Aangezien het er mooi uitzag ben ik maar even naar de supermarkt gereden op wat vage instructies van een spanjaard, ongeveer 10 km en aan andere kant van de stad.
En …. In 1 keer gevonden.
Vond ik wel bijzonder knap van mezelf .

Hier dus maar even flink ingeslagen want ik had even geen zin meer om op stap te moeten.
En het werd hier mooi weer !

Op mijn verjaardag hardgelopen langs het strand in het ochtendzonnetje !

Tussen de middag mocht Ziva ook het water in, daarna heerlijk buiten gezeten.

En dat hebben we dan dinsdag en woensdag gedaan.

Donderdags was het weer iets minder maar nog altijd prettig.
Even pas op de plaats en even niet zo veel moeten dat is prettig.

Vrijdag 19 febr weer een stukje zuidelijker, ik sta nu in Peniscola, camping los Pinos
Er is hier momenteel minder wind dus zeer aangenaam.
Druk op de camping, ben ik helemaal niet gewend!
Ook wel leuk, veel mensen die praatje komen maken etc.

Tot nu toe is het gezellig !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Montblanc

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 14863

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: