Eerste dagen Algarve - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Aaltje - WaarBenJij.nu Eerste dagen Algarve - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Aaltje - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Algarve

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

12 April 2016 | Portugal, Olhão

Ik heb een aantal dagen rondgereisd zonder stroom en internet dus heb even wat in te halen. Ik zal vast en zeker een en ander vergeten maar dan haal ik later wel in in mijn verhalen.Tavira vond ik een erg leuke plaats maar had het snel allemaal gezien, daar word ik steeds sneller in. Van de duitsers die naast me stonden kreeg ik een tip voor een mooie parking. Daarnaar toe gereden. Was inderdaad een geweldige plek, Praya de Barrill . Tegen het natuurgebied aan ! Vanuit de parkeerplaats had ik een geweldig uitzicht op de stranden en de mooie natuur eromheen. Een bruggetje was de toegang tot dit gebied. Helaas stond er een enorm groot bord: verboden voor honden ! En aangezien ik toch wel braaf ben opgevoed ga ik dan die brug niet over. Er blijken veel mensen te zijn die dit niet doen maar dit vond ik toch wel echt te brutaal. De wandeling die ik voor die dag had bedacht werd dus omgezet in een fietstocht. Ook heel leuk. Tussen alle fruitplantages en loslopende schapen door richtig Fusela

Er ligt een fietspad van Tavira naar Faro, een stuk daarvan heb ik dus gedaan samen met Ziva. Het is een hele mooie route steeds langs het natuurgebied. Toch wel jammer dat ze geen fietspad door het natuurgebied hebben gemaakt maar goed dat is weer heel hollands gedacht .

Er zijn in dit gebied veel zoutwinningswatertjes , bijzonder om te zien hoe dat ongeveer werkt. uit eten was hier iets minder succesvol. Smiddags was er erg veel open. S avond is er iets minder keus. 1 restaurant zat al erg vol, ik kom rond 19.45 binnen en kon het over 50 minuten wel weer proberen was het idee. Ander restaurant had een leuke band , en er was nog voldoende plek. Voor mij was er plek naast de band !!! helaas had ik geen oordopje bij me dus heb ik maar niet gedaan. Motivatie van de eigenaar ? wie weet komen er nog mensen met 3 of 4 personen dan kunnen die aan die nog vrije tafeltjes plaatsnemen ! Inmiddels was het 20 uur en erg rustig op straat. Ik heb maar bedankt en heb thuis iets simpels klaargemaakt uit de voorraad. Gelukkig maak ik dit niet vaak mee , geen leuke ervaring helaas .


Deze parkeerplek was erg mooi qua uitzicht maar niet zo hond en single vriendelijk dus maar weer verder getrokken. Kom ik uit in Fusela. Heerlijk klein vissersplaatsje. Vol met engelse overwinteraars. En heel veel plaats voor campers rondom de haven. Dus ik kijk uit op de vissersboten vanuit de camper . Er is een strandje waar honden heerlijk mogen spelen ! heerlijke plek en genoten van de gastvrijheid van de restaurants. Heerlijke gegrilde vis gegeten savonds en de andere dag voor lunch . Veel is er hier niet te zien en te doen dus wat die engelsen hiernaar toe brengt ? geen idee ! Waarschijnlijk mooi weer en goedkoop ( wat klopt )

Ik kan 2 tot 3 dagen zonder camping maar dan moet er toch even weer een toilet geleegd dus ik trek weer verder en kom dan in Olhao . Ook een visserplaats echter stukken groter dan fusela. Leuk centrum , mooie haven . De camping ligt weer naast het natuurgebied, da Ria Formosa , en op advies van de natuurwachter bij de entree ga ik via een omweg het natuurgebied in ( honden zijn eigenlijk verboden ) . Helaas zeer slecht internet maar heerlijk warm weer dus geen zin om in de camper te gaan zitten schrijven achter de pc. Lekker lezen , wandelen. Fietsen , zonnen etc . Prachtig gebied ! Op een soort van strand denk ik eerst dat er allemaal stenen liggen maar ………………… het blijken krabjes te zijn !! en ze zwaaien ! Heel schattig. Als er teveel geluid is kruipen te heel snel in hun holletjes in het zand . Echt bizar veel zijn het er ! Verder veel vogels die broeden , en schildpadjes. En heerlijke plek om te lopen voor mij en voor Ziva . Dus hier blijven we even 2 nachten staan en dan ga ik Arlene ophalen in Faro.

  • 12 April 2016 - 22:07

    Marjan:

    Wat leuk om steeds weer wat te lezen en foto's te zien. Ik volg het wel maar vroeg mij af of je ook wat van "ons achterblijvers" wil horen. Of mailen mensen je persoonlijk?
    Groetjes en nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Olhão

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 870
Totaal aantal bezoekers 14803

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: