vervolg tsjechie - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu vervolg tsjechie - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu

vervolg tsjechie

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

13 Augustus 2016 | Duitsland, Dresden


Mijn laatste bericht kwam niet altijd te positief over begreep ik van Arlene. Ik heb het niet meer nagelezen, maar het kan uiteraard heel goed. Ik heb de dag dat ik heel veel kilometers heb gereden en vooral onnodig een week geprobeerd even op te schrijven. Dat is geen goede combi. Ik ben dus weer terug gegaan naar Tsjechie, nog even heerlijk gezwommen in de regen en genoten van een geweldige douche. De badmeester vond dat ik erg mooi kon zwemmen ! Helaas is het me deze keer niet gelukt 25 meter onder water te zwemmen maar ik heb het geprobeerd nadat ik al 20 minuten flink wat baantjes had getrokken dus wie weet ligt het daaraan. Nog wat nagebabbeld met de badmeester en samen even goed naar de kaart gekeken hoe te rijden etc. Ik ben het natuurgebied ingegaan en Jetrichovice in de tomtom gezet. Volgens de badmeester was daar in ieder geval een camping. En ja hoor, zelfs 2 ! Ben er maar eentje nodig , midden in het bos, meertje en deze keer koude douches ! die heb ik maar niet uitgetest . Direkt een flinke wandeling gemaakt, keurig kleurtje gevolgd maar ……….. hier lopen niet alle routes rond ! dus na ruim een uur lopen kwam ik heel ergens anders uit , dus weer terug. Gelukkig was het een erg mooie route. Ik liep in het begin bijna constant met mijn mond van verbazing open zo veel moois was erom me heen, Geweldig ! Heerlijk lastig lopen over enge bruggetjes en de paden waren vol met boomstronken . Ik was dus erg blij met mijn nieuwe stevige schoenen ! Flink moe en voldaan op de camping terug.

De andere dag een stukje verder want als je hier bent dan moet je naar de Pravcicka Brana, op facebook heb ik een foto erop gezet. Een enorme hoge grote rots met een heel groot “gat ‘erin . uitgehold door vroeger water en wind. Ernaast is een heel oud restaurant. Het koste me ruim 2 uur lopen om er te komen ( tijdplanning was 70 minuten) misschien toch slechte conditie ? Daarna kon je naar een volgend dorp en dan met een bootje over de rivier. Maar het regende nogal en als ik de laatste boot mis dan kom ik niet meer terug op mijn beginpunt . lastig. Ik zag in de regen in een bootje ook niet zo zitten dus heb dezelfde weg teruggelopen. Blijft grappig om op te merken hoe een terugweg heel anders eruit ziet dan de heenweg. Niets mis mee dus ! tuurlijk ging de terugweg wel snel ( misschien dat ze de tijd van de terugweg, naar beneden, hebben gemeten) Dit even ter geruststelling van mezelf. Ik stond op een camping onder aan de berg in Mezni Louka . Met heerlijke warme douches ! In totaal deze dag bijna 4 uur gelopen met rugzak . Naast de camping was een hotel met een wellness , die dag heb ik mezelf getrakteerd op een massage ! Heerlijk , ik heb genoten. Weer helemaal fris en fruitig de andere dag.

Donderdags uit Tsjechië vertrokken, eerst nog even de restjes kronen opmaken maar met even tanken en nog langs de supermarkt was dat ook gedaan , en dan naar Neustadt. In mijn camperboek staat iets naast een zwembad ( waldbad ) daar aangekomen ligt het erg eenzaam en alles is erg oud . wel mooi maar door het slechte weer is er natuurlijk niemand. Ik ga toch eerst maar even opzoek naar een supermarkt voor wat te eten voor die avond. Na wat zoeken die gevonden en dan blijkt er nog een camperplek te bestaan. Naar een hallenbad ! dat ziet er keurig uit. Navraag gedaan, is helemaal gratis incl stroom ! Prima plek en heel klein stadje . Even langs de VVV en door het stadje gestruind, was aan einde van de dag ! Alle winkeltjes hebben uiteraard sale. De andere dag maar eens aan het shoppen, een mooie rood sportjack gescoord (wind en regen bestendig en ademend) ik heb nu steeds een echt regenjack aan en dat is niet erg aangenaam om lang te dragen. Smiddags bij de wellness mijn wimpers eindelijk weer eens laten verven ( kosten: 5 euro ! ) En daarna een mooie wandeling gemaakt . Hier is ook een klimtoren ( Marienberg had er ook een ) erg mooi gebouwd , zag er vrij oud uit maar wel heel degelijk . En hij ging echt heel hoog. Nu heb ik geen hoogtevrees maar dit zat toch wel op het randje. Toch wel leuk hoor om zover te kunnen kijken ! Plan is om morgen richting Dresden te gaan, maar daarover later meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 14787

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: