Uitrusten in Mariënberg - Reisverslag uit Marienberg, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu Uitrusten in Mariënberg - Reisverslag uit Marienberg, Duitsland van Aaltje - WaarBenJij.nu

Uitrusten in Mariënberg

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

01 Augustus 2016 | Duitsland, Marienberg

Vanuit Meissen ben ik zuidwaarts gegaan, richting Marienberg. Oorspronkelijk eigenlijk een andere camperplek uitgezocht maar dat was zo’n kil gedoe. Betonnen parking achter een gasthof en verder helemaal geen groen, niets ! Dat zag er niet aanlokkelijk uit. Ik was door Mariënberg gekomen en dat zag er leuk uit en daar bleek ook een camperplek. Dus … terug . Geweldig mooie plaats, grasveld voor de deur en daar achter een groot bos. Voor de camperaars is er een huisje met heerlijke douches en toiletten. Het is van het hotel, ernaast , en ik kan daar de wifi gebruiken. Dorp /stadje is op fietsafstand , heen gaat heel snel, terug is flink afzien ! Leuk stadje , klein compact en aardige mensen hier ! Ik heb me hier mooie wandelschoenen aangeschaft , ik kan weer jaren vooruit ! Even wennen , ga ik leuk zaterdagmiddag de stad in is alles dicht ! Kortom een ouderwets stadje maar verder niet veel te beleven. Ik geniet van boswandelingen, de zon en later iets minder van de regen. En ga eens flink door de camper heen te poetsen etc. Dat moet op zijn tijd ook even gebeuren. Uiteindelijk sta ik hier 4 nachten en heb van de buren een kaart van Tsjechië overgenomen en ook wat kopietjes met informatie over sightseeing . Toch wel handig om een beetje voorbereid een land in te gaan. Vandaag, maandag 1 augustus , dus naar Tsjechië

Inmiddels heb ik begrepen dat de mensen hier vroeger niemand mochten groeten en vooral geen buitenlanders . Dat verklaart natuurlijk wel dat botte gedrag . Voor een deel wist ik dat natuurlijk wel maar ik had van de jeugd inmiddels anders verwacht. Daar moet nog zeker een hele generatie overheen voordat dit gedrag eruit is. Uit onderzoek blijkt dat implementatie van gedragsverandering 3 generaties duurt . Hopelijk voor Duitsland gaat het wat sneller, zoals alles sneller gaat tegenwoordig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Marienberg

Mijn reis met de camper

Nederland, België en Frankrijk en Spanje

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Voorlopig even het laatste verslagje :)

16 Augustus 2016

Dresden

13 Augustus 2016

vervolg tsjechie

09 Augustus 2016

Tjechie

01 Augustus 2016

Uitrusten in Mariënberg
Aaltje

Vanaf 10 januari is mijn camper mijn nieuwe woonplek, ik zal gaan reizen door Frankrijk richting Spanje, Portugal wat de plannen verder worden kunnen jullie volgen via mijn blog.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 14795

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 19 Augustus 2016

Mijn reis met de camper

08 Februari 2016 - 22 April 2016

-

29 Januari 2016 - 29 Januari 2016

laatste dagen in Champeix

Landen bezocht: